Forbrugerrådet Tænk undrer sig over rejsebranchens snydeord afbudsrejser, og opfordrer til, at se sig godt for, før der handles.

Af Martin Hoffmann Kønig

Der er ingen grund til at hoppe og hvine af begejstring, bare fordi rejsebureauerne skriver afbudsrejser i googles søgefelter. Slet ikke, er meldingen fra seniorrådgiver Asta Ostrowski, fra Forbrugerrådet Tænk, der opfordrer til, at man tager den med ro, før der handles rejser.

– Hvis man som forbruger vil købe en afbudsrejse, så er det vigtigt, at man ikke lader sig presse af den korte frist. Man bør slå koldt vand i blodet, og undersøge, om der findes en bedre pris på en tilsvarende rejse hos et andet bureau, som man ellers ville gøre, siger hun og fortsætter:

– Det er også en god ide, at tage sig tid til at se efter, om der er vilkår forbundet med købet, som gør rejsen mindre attraktiv, end den umiddelbart så ud til.

 

18. august, 2014

Posted In: Charterferie, Nyheder, Rejsebranchen

Læs også

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com