OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Om få minutter lander flyet, vi takker jer for at have fløjet med Tailwind, og håber at se jer snart igen.”

Ferierejsen til Tyrkiet var ved at nå sin afslutning, men noget var ikke som det plejer at være. Ud af vinduerne var foråret kommet hurtigt. Solen skinnede og raspmarkerne blomstrede gult. Herligt, hvis ikke lige det var for de mange kirker i området. Med spir så storer som normalt er forbeholdt katolske kirker, og så passede markernes udseende ikke helt med de hjemlige bulletiner om sne, slud og noget der lignede frostgrader.

Den hvide og ganske rummelige B737-400 flyver fra det tyrkiske lavprisselskab Tailwind var tæt på land, for tæt, når nu det slet ikke lignede København under os.

Ingen andre fly i miles omkreds, og slet ingen trafik. Det er slet ikke København det her.

Uroen begyndte at brede sig blandt de små 200 passagerer, for alle regnede med at vi nu var i København, som lovet.

Cargobilen udenfor vinduerne fortalte alt. Vi var landet i Erfurt lufthavn, i det tidligere Østtyskland, nord for München, og her var det blot at vente til vi fløj videre. Flyet skulle af med de ekstra besætningsmedlemmer, der sad på de første pladser, o så skulle de tydeligvis laste en masse reservedele.

Eneste problem. Ingen havde fortalt passagerne noget, og Deniz Jensen, der tidligere var ledende medarbejder i det krakkede Tyrkiet Eksperten, men nu er ledende medarbejde ri det hollandske internetbureau Sunweb, der i sin tid købte Tyrkiet Ekspertens kundekartotek, og som blandt andet sælger lavprisrejser til Tyrkiet, beklager da.

Til Borneferie.dk forklarer han, at miseren var et problem hos flyselskabet Onur ir, som skulle have stået for flyvningen mellem Antalya og Køenhavnd en 24.april.

–  Hjemrejsen til København kunne godt have forløbet bedre, og det er vi meget kede af. Vi har udsendt en mail i dag til alle vores kunder, med en forklaring på det skete.  Jeg håber dette belyser sagen, og lad mig endnu engang beklage, at informationsniveauet ikke har været højere, siger han til Borneferie.dk.

Ordlyden på den mail, som blev sendt til passagerne lød:
“Kære gæst
Vi skriver til jer, fordi vi er blevet informeret om, at I på jeres hjemrejse fra Antalya søndag den 24. april i stedet for at flyve med Onur Air som planlagt, fløj med flyselskabet Tailwind, samt at I havde en mellemlanding i Erfurt lufthavn.

Vi har undersøgt omstændighederne med Onur Air, som oplyser, at de havde en teknisk fejl på det fly, som skulle flyve jer til København. For at undgå en meget stor forsinkelse på jeres afgang, indlejede Onur Air derfor i hast et fly hos Tailwind Airline, som dog desværre havde som betingelse, at de skulle mellemlande i Erfurt Lufthavn for at aflevere cargo. Trods denne mellemlanding lykkedes det heldigvis at begrænse forsinkelsen til ca. en time.

Desværre skete der en kommunikationsbrist mellem disse to flyselskaber, hvilket resulterede I, at I ikke fik den nødvendige information i forhold til denne mellemlanding. Dette er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, og vi skal beklage mange gange den ulejlighed dette har medført.

Vi håber, at I trods dette har nydt jeres ferie i Tyrkiet, og at vi får mulighed for at byde jer velkommen hos Sunweb en anden gang på en af vores spændende destinationer. ”
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

2. maj, 2016

Posted In: Aktuelt forsiden

Læs også

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com